...

Et godt skole-hjem-samarbejde

Hvert nyt skoleår starter med forældremøde i alle tre afdelinger. Disse forældremøder er delt op i en fælles del, hvor ledelsen orienterer om diverse forventninger til kommende skoleår samt går i dialog med forældre om forskellige skoleanliggender. Efterfølgende samme aften er der forældremøder i de enkelte klasser.

Løbende gennem skoleåret har Sengeløse Skole - ud over ovenstående forældremøder - tradition for både forældrerådsmøder og kontaktforældremøder. Begge disse forældremødeforrum skal ses i forhold til, at vi generelt ønsker et tæt og konstruktivt samarbejde med forældre på skolen, da dette bringer os samlet i retning mod en så god skole som muligt.

Endeligt har vi faste traditionelle skole-hjemsamtaler, som de fleste forældre kender, hvor begge forældre inviteres til samtale. Ved disse samtaler i indskolingen er den fasttilknyttede pædagog også deltagende.