...

Øtoften

Øtoften er et sammenhængende undervisnings- og fritidstilbud for normalt begavede børn med følelsesmæssige og sociale problemer. Har et barn haft vanskeligheder ved at omgås andre børn og voksne i skolen, kan Øtoftens mindre miljø hjælpe med at bearbejde problemerne. Skolen bygger på en nær kontakt mellem barnet og den voksne, og vi kan, i trygge rammer, styrke elevens udvikling på en række områder.

Øtoften er en del af Høje-Taastrup Kommunes folkeskoletilbud. Øtoften er placeret som en separat afdeling på Sengeløse Skole. Personalet består af 10 lærere og 4 pædagoger og en afdelingsleder. Til skolen er knyttet en psykolog, som kan deltage i vejledning og rådgivning af elever og familier. Psykologen fungerer ligeledes som vejleder for skolens personale. Efter behov har vi ligeledes tilknyttet talepædagog og læsevejleder til skolen.

På skolen går der 30 elever - fra børnehaveklasse til og med 9. klasse. Eleverne kan gå til afgangsprøve på Øtoften. Eleverne er fordelt i 4 grupper.

Øtoftens åbningstid er mellem 8 -16

Undervisningen ligger mellem 8 -14

Fritidsdelen ligger mellem 14 -16

Fritidstilbuddet på skoledage er gratis for forældrene. Er der behov for pasning på fridage og i ferier, tilrettelægges dette i samarbejde med dagbehandlingstilbuddet Flønghuset.

Thomas Langkjær, januar 2024

Afdeling Øtoftens værdigrundlag.pdf